Thomas Bryntesson kjører Polo i eget team, TBRX!

Den siste uken har det vært gjort en handel som vekker oppsikt. Thomas Bryntesson har fått god hjelp av Jan Marklund til å danne sitt eget team i Supercar. TBRX kommer i år til å stille med en Volkswagen Polo som Anton Marklund kjørte i 2018 sesongen. Marklund ble Europamester i 2017.

Det er med stor glede at Thomas Bryntessson i dag kan fortelle Rallycross.no at han fortsetter i Supercar. Vi kjenner miljøet god, og vet at han vært å testkjørt flere VM og EM biler det siste halvåret med gode rundetider opp mot førerne i VM og EM. Han startet sin internasjonale Rallycross karriere i en Superar Lites bil i 2015, og hadde flere seiere i dueller med Cyril Raymond fra Frankrike.

Thomas og TBRX starter eget familie team og kjører Supercar med en VW Polo

Kjæresten Betina Frøshaug har vært en viktig støttespiller, og nå er de veldig glad for at det ser ut til å kunne bli en bra sesong. Etter stor suksess i 2017 sesongen med sølv i EM og gull i RallyX Nordic ble det en liten nedtur i 2018. Men en fjerdeplass tross problemer er godkjent. Nå gleder Thomas seg til å ta fatt på sin tredje sesong i EM Supercar, og målet er helt klart å kjempe om EM tittelen.

Dette skriver Thomas selv på sin Facebook side i dag!

BREAKING NEWS 🔥 I’m happy to announce that I will compete in the European Rallycross Championship this year as well! We will run our own team, TBRX, as we did in 2015 and 2016 in RX2, but with support from Marklund motorsport. I’m going to drive a ”Marklund VW Polo”.

Thomas Bryntesson har et godt team rundt seg, og de driftet bland annet Supercar Lites bilen selv i 2015 og 2016 sesongen, selv om de det siste året sto under teltet til JC RaceTeknik. Ola Frøshaug var mannen som fikk Thomas ut i det neste steget med Supercar. Frøshaug er fortsatt involvert i JC RaceTeknik og eier av en Audi S1 som blir Thomas sin argeste konkurrent i år med Robin Larsson bak spakene.

Men det aller første løpet i Supercar kjørte han faktisk for Marklund Motorsport allerede i 2015, da han fikk delta i Argentina etter gode prestasjoner på test i Høljes med Poloen. Løpet gikk i Argentina ble vanskelig med støvproblemer, og endte med at det ikke ble kjørt Q4, når Thomas begynte å finne flyten i Q3 med en 10. tid.

Thomas takker alle sine sponsorer som er med videre i deres satsing med TBRX, han er veldig glad for alle som er med å støtter satsingen i 2019. Rallycross.no vet at Interjakt, Aircoil, Bergquist maskin og transport, Östervallskogs Allteknik alle er viktige støttespillere i satsingen som gjør Supercar mulig denne sesongen.

Thomas startet sin Rallycross karriere med en BMW M3 i RCN

Thomas deltok to sesonger med Lites bilen, og han har mange seiere.

Dette er de permanente førerne som er påmeldt til EM Supercar, og for full oversikt med Super1600 kan der lese denne saken her. Det så først ut som en trist startliste, og få permanente førere, men TBRX har jobbet iherdig den siste uken etter at Thomas tok kontakt med Jan Marklund som virkelig ønkser å se den talentfulle føreren til start.